Ontspoord

Intercity Rotterdam – Utrecht, 09:50

Lange radiostilte… De afgelopen weken was ik wat zelfingenomen. Weinig getreind. En als ik het deed, diep in gedachten verzonken, geen oog voor de mensen om mij heen. In elk geval niet bewust genoeg.

Het zat er al lang aan te komen. Herstructurering en reorganisatie bij mijn werkgever. Vage termen die simpelweg neerkomen op een hoop ontslagen. Twee weken geleden is de boel echt in gang gezet. Per 1 feb sta ik officieel op straat…

Welke kant zal ik ophuppelen? Waar brengt deze schop onder mijn kont me? Wat doe ik met het geld dat ik meekrijg voor scholing? Welk spoor kies ik? Zie ik een wissel zitten? Op welk perron stap ik uit? Ik sla op hol, ben niet te stoppen. Kansen, mogelijkheden, en een hoofd dat zo nu en dan door een ander teruggefloten moet worden.

De trein is in deze tijd een heerlijke constante. Straks kom ik aan in Utrecht, zeker weten. Vanavond stap ik uit in Rotterdam. De stad waar ik een mooie nieuwe uitdaging hoop te vinden. Ik weet dat dat gaat lukken. Van die gebaande paden af. Het heft in eigen handen. En anders… Opeens weet ik het! Ik wordt conducteur 😉

Geef een reactie

