Muts

Intercity Rotterdam – Utrecht, 09:20

Ik doe vandaag een wedstrijdje breisels dragen. Lekker winters. Gebreide jurk, sokken, en sjaal. Eén groot wandelend bolletje wol. Als ik om mij heen kijk heb ik dik gewonnen. Weinig wolletjes om me heen. De mevrouw tegenover zit zelfs in haar t-shirtje. Die heeft haar eigen laagje warmte altijd bij zich…

Rotterdam Alexander. Ik zak pardoes naar plaats twee. Mijn nieuwe medereiziger wint. Hij heeft zijn knielange rasta’s verborgen in een mega-muts. Gebreid en wel. Ik zou zijn hoofddeksel bij wijze van spreken aankunnen als jurk. Zoveel bolletjes…

Geef een reactie

